Online dísznövény gondozás, minden ami virágról szól és Debrecen története!

Szobanövények, kerti virágok és egyéb virágos témák! Debrecen város bemutatása milyen volt régen és most!

 

1910-ben Szatke Ferenc debreceni mérnök Turul nevű gépének megépítése és első felszállása! A gép összetört!

1925-ben egy méntelepről szállt fel Bánhídi Antal Junkers F-13 gépével.

 

Ekkor még a trianoni tiltások miatt csak polgári hivatásos(fedett légierő képviselte) és hobbirepülés(aeroszövetség debreceni csoportja képviselte) létezett.

1931-ben megkezdődött a repülés a repülőtér mai helyén az Epreskertben

A korszak legnagyobb helyi repülőseseményei az évente megrendezett repülőpiknikek és csillagtúrák voltak. 1934-ben 15 angol pilóta is részt vett ezen az eseményen!

1937-től hagyományos katonai egységek, a 6. (Csikóskalap) közelfelderítő és a 2. (Boszorkány) bombázó századoknak lett az otthona. Ebben az évben alakult meg a Debreceni Repülő Club. Tagjai saját kezüleg és a város polgárainak adakozásaiból új klubházat építettek és korszerű hangárokat!

Amikor a katonai repülés kiszélesedése miatt a sportrepülés már nem fért el az Epreskertben a város a sportrepülést visszaköltöztette az 1931-ben elhagyott Nyulasra, ahol 1950-ig működött vitorlázó- és motoros repülés.

Amikor a város fejlődése "elnyelte" a nyulasi repteret, Hajdúszoboszló lett az új otthon, ahol a DVSC szakosztálya külön klubként tevékenykedett 1939-től.

1944 végén az Epreskertben a szovjetek kezdték meg a 45 évig tartó "ideiglenes" itt tartózkodásukat: harci alakulatok helyét egy szovjet reptérparancsnokság foglalta el gépek nélkül. A repülőtér legfontosabb felhasználója az átutazó szovjet gépeken kívül akkoriban a magyar polgári repülés volt.

A Masszovlet ( Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt) majd a Malév gépei 1968-ig naponta vitték az utasokat az ország távoli részeire, árut szállítottak, de egyéb repülőszolgálatok is használták a "magyar szektorát".

A Malév  kitérő repülőtérként 1977-ig vette igénybe Debrecent, de a polgári szolgálat 1984-ig megmaradt.

1952-1990 között Debrecen légtere megtelt II-28, Jak-28, Szu-24 és MíG-27 közepes bombázókkal.

Az általános geopolitikai attitűdtől eltekintve a szovjetek jó gazdái voltak a repülőtérnek, az ő idejükben alakult ki a mai nemzetközi, kereskedelmi igényeket kielégítő reptér.

1990-es "felszabadulás" után ezt a keretet kellett megtölteni új, békés tartalommal.

 

Újjáalakult a Debreceni Repülő Club és a mezőgazdasági repülés és ide is költöztek.

http://www.fonixrepuloklub.hu

1994-ben a korábban csak bérelt repülőteret megvásárolta a városi önkormányzat és az üzemben tartásával a jelenlegi Airport Debrecen Kft.-t bízta meg.

A 2010-es nyári charter menetrendben a következő úticélok érhetők el:

  • Antalya (Törökország)
  • Burgasz (Bulgária)
  • Drezda/Lipcse (Németország) [beutaztató charter]
  • Monastir (Tunézia)

 


 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 42
Tegnapi: 103
Heti: 42
Havi: 1 814
Össz.: 786 445

Látogatottság növelés
Oldal: Debrecen repülőtér!
Online dísznövény gondozás, minden ami virágról szól és Debrecen története! - © 2008 - 2024 - kryszta.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »