1910-ben Szatke Ferenc debreceni mérnök Turul nevű gépének megépítése és első felszállása! A gép összetört!
1925-ben egy méntelepről szállt fel Bánhídi Antal Junkers F-13 gépével.
Ekkor még a trianoni tiltások miatt csak polgári hivatásos(fedett légierő képviselte) és hobbirepülés(aeroszövetség debreceni csoportja képviselte) létezett.
1931-ben megkezdődött a repülés a repülőtér mai helyén az Epreskertben
A korszak legnagyobb helyi repülőseseményei az évente megrendezett repülőpiknikek és csillagtúrák voltak. 1934-ben 15 angol pilóta is részt vett ezen az eseményen!
1937-től hagyományos katonai egységek, a 6. (Csikóskalap) közelfelderítő és a 2. (Boszorkány) bombázó századoknak lett az otthona. Ebben az évben alakult meg a Debreceni Repülő Club. Tagjai saját kezüleg és a város polgárainak adakozásaiból új klubházat építettek és korszerű hangárokat!
Amikor a katonai repülés kiszélesedése miatt a sportrepülés már nem fért el az Epreskertben a város a sportrepülést visszaköltöztette az 1931-ben elhagyott Nyulasra, ahol 1950-ig működött vitorlázó- és motoros repülés.
Amikor a város fejlődése "elnyelte" a nyulasi repteret, Hajdúszoboszló lett az új otthon, ahol a DVSC szakosztálya külön klubként tevékenykedett 1939-től.
1944 végén az Epreskertben a szovjetek kezdték meg a 45 évig tartó "ideiglenes" itt tartózkodásukat: harci alakulatok helyét egy szovjet reptérparancsnokság foglalta el gépek nélkül. A repülőtér legfontosabb felhasználója az átutazó szovjet gépeken kívül akkoriban a magyar polgári repülés volt.
A Masszovlet ( Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt) majd a Malév gépei 1968-ig naponta vitték az utasokat az ország távoli részeire, árut szállítottak, de egyéb repülőszolgálatok is használták a "magyar szektorát".
A Malév kitérő repülőtérként 1977-ig vette igénybe Debrecent, de a polgári szolgálat 1984-ig megmaradt.
1952-1990 között Debrecen légtere megtelt II-28, Jak-28, Szu-24 és MíG-27 közepes bombázókkal.
Az általános geopolitikai attitűdtől eltekintve a szovjetek jó gazdái voltak a repülőtérnek, az ő idejükben alakult ki a mai nemzetközi, kereskedelmi igényeket kielégítő reptér.
1990-es "felszabadulás" után ezt a keretet kellett megtölteni új, békés tartalommal.
Újjáalakult a Debreceni Repülő Club és a mezőgazdasági repülés és ide is költöztek.
1994-ben a korábban csak bérelt repülőteret megvásárolta a városi önkormányzat és az üzemben tartásával a jelenlegi Airport Debrecen Kft.-t bízta meg.
A 2010-es nyári charter menetrendben a következő úticélok érhetők el: